מניעת PPH

כתבה זו מתארת מחקר של 1000 יולדות לגבי מניעת שטף דם ליולדת לאחר הלידה.

בטיחות לידות בית- עובדות

​אני מיילדת בית מורשת #1700, בת 61, דתיה , גרה באלון שבות.  כל ה870 לידות שלי נגמרה עם תינוק\ת ואם בריאה.   judyslome@hotmail.com דוגמה מופיעה ביוטיוב:  https://youtu.be/eXzVMKfps70 ההֶסבֵּר ב YouTube:  "מדוע לידת בית בטוחה פי 500 מלידה בבית חולים עבור נשים בעלות"אני יכולה להבטיח לכל אישה  לידה ללא קרע , ללא שתף דם, עם תוצאות מושלמות אם הההריון 37 שבועות או יותר והראש למטה. בתי החולים  לא הוכחו שיש להם תוצאות טובות יותר מאשר הלידה עם מיילדת מוטיבציה, לאישה 37  שבועות או יותר והראש למטה. בחילות והקאות בתחילת ההיריון הוא חוסר ויטמין B6. כל אחד יכול למנוע את זה על ידי לקחת 20 מ"ג ויטמין B6 במשך 6 חודשים לפני שהיא נכנסת להריון. תוצאות טובות תלוי על תזונה נכונה  ,לא אכילת יתר, ופעילות גופנית יומית, ורמה נמוכה של מתח. לכל הנשים יש כוח ללדת   Cohain JS. British Journal of Obstetrics and Gynecology. BJOG. 2016;123(7):1231. doi: 10.1111/1471-0528.13873 חמשת המחקרים הבאים,Janssen (2002), Janssen (2009), Hutton (2009), deJonge (2009) & Birthplace (2011),העוסקים בלידות בית מתוכננות, סוקרים כ- 348,583 לידות בית מתוכננות המלוות על ידי מטפל מקצועי. המחקרים כולם מראים כי לידות בית מתוכננות אינן מסכנות את העובר מעבר לרמת הסיכון הקיימת בלידת בית חולים. אולם, אחוזי התמותה והתחלואה בקרב היולדות נמוכים משמעותית. ללידה בבית חולים השלכות חמורות ליולדות והיא מלווה בשיעורי זיהום גבוהים, חוסר יחס אישי, שימוש יתר בניתוחים קיסריים, זירוזים, אפידורל, מוניטור, קריעה מלאכותית של הרקמות הרחמיות ובדיקות וגינליות. אחת מ- 2,345 יולדות בעלות הריון בסיכון נמוך, נפטרות במהלך לידת בית חולים CMAJ. 2014;186(16):1247. 2. Danilack VA, , . Unexpected complications of low-risk pregnancies in the United States Caused by delivering in hospital. Am J Obstet Gynecol 2015; 212:809.e1-6.3.   Heath PT et. al. Group B streptococcal disease in infants: a case control study. Arch Dis Child 2009. 94: 674-680.4.Kallianidis AF, Smit M, van Roosmalen J. Acta Obstet Gynecol Scand. 20155.Cohain  JS. To what extent do English language RCT meta-analysis justify induction of low risk pregnancy for Postdates? J Gynecol Obstet Biol Reprod (Paris). 2015;44(5):393-7.  [6] Transient Tachypnea of Newborn * גודי כהן, מיילדת בית מורשת, בת 61, דתי , גרה באלון שבות.  כל ה870 לידות שהיא ילדה נגמרה עם תינוק\ת ואם בריאה.  

קפה ונשים

 כמה תרבות יש בשתיית הקפה וקשה לומר "לא" למוצר הפופולארי. כמו בזמנו אם אנחנו זוכרות את הסיגריות. עד שיצאו מחקרים מובהקים על נזקם לבריאות ובשל כך ה"קטע" החברתי התחיל להתפוגג עם השנים והחלו לחוקק חוקים בנדון. עדיין בני הנוער מתחילים לעשן מתוך קטע חברתי ומתמכרים בעקבות חומרי ההתמכרות הכימיים. אך היום יש יותר מודעות לעניין הנזק לבריאות ואנשים בבגרותם רוצים להפסיק לעשן. לא תאמינו, אך השלכותיו של הקפה אינן שונות לבריאות מהסיגריות. כן, כן, נשמע מפתיע, אך מי שתהיה אמיתית ולא "מכורה" תחשוב על הדברים בכובד ראש ואולי גם תרצה להפסיק לשתות קפה לחלוטין. דרך אגב קפה כולל את כל סוגי הקפה: נס קפה, ממריצים, מוקה, קפה שחור ועוד... טוב אז אחרי ההקדמה נביא כאן מזער לגבי הנזק שהקפה משאיר אחריו כאשר שותים אפילו כוס אחת ליום- כמו סיגריה אחת ליום. נתחיל ברמה הפיזיולוגית, קפה מכיל חומצות: טנית ואוקסאלית וקופאין. שהן לכל הדעות רעלים שפוגמים בדם ובמערכת העצבים. ובשל כך משק הסידן מתדלדל ויש בעיות בקצב הלב. אנחנו מבינות שאם אנחנו שותות קפה הלב, בין האיברים החיוניים ביותר שלנו, נפגעת פעילותו הסדירה??? המשמעות שאין מספיק דם לרקמות והזנה והרקמות נחלשות ומתות!!! אז זה בהתחלה ב"קטנה" אבל לאורך זמן התופעה הארורה הזו מתפשטת וחולשת על אברים נוספים. ומה שיוצא מכך שהקפה מכניס את האדם לסטרס, ללא סיבה נראית לעין, מדברים פעוטים. עוצמות הכאבים הפיזיים עולות לאין שיעור והן בלתי נסבלות, עוצמה הסבלנות שלנו נוחתת ושואפת לקרקע. איך אפשר לגדל כך ילדים ב"נחת". תרתי דסתרי, נשים רק לשעת ה"נחת" הזו לשתות קפה ברוגע והתוצאות לתווך הרחוק: אנחנו מתרחקות משעת ה"נחת" הזו יותר יותר ונעשות תלויות ב"סם החיים", הקרוי קפה, יותר מתמיד. ולנו הנשים קפה גורם לרגישות יתר באברי המין שלעיתים מונעת ממנו לרצות להיות עם הבעלים. פגיעה במערכת הזוגית וודאי ווודאי.  ואם בעניין ההריון והלידה עסקינן אז תדענה שקפה מוביל לדיכאון אחרי לידה! למה? העניין פשוט, הקפה מעלה את פעילות העצבים וגורם להפרשה מתמדת של אדרנלין לדם מה שמעייף את המערכת לאורך זמן ומחליש אותה. ולאחר מאמץ פיזיולוגי כל כך אדיר של לידה הכל נופל, מערכת העצבים קורסת מהעומס. והתוצאות הרות אסון. נשים מדוכאות מסתגרות בחדרן, לא מטפלות בילדיהן, מקבלות תרופות מהפסיכיאטר, שמשתקות את מערכת העצבים במח ולא נותנות לה לזרוק את פסולת ה"קפה" החוצה ולנוח אחרי עבודה קשה שעבדה ללא הרף (בעקבות שתיית הקפה), האשה הולכת תלותית בתרופות הפסיכיאטריות ואז קשה לצאת מהמעגל הנוראי.  ויש עוד הרבה השלכות במישרין לעובר ואחר כך לתינוק, שכן השיליה לא מצליחה לסנן הכל, את הקפה השיליה לא מסננת במלואו והקפאין נכנס לדם העובר, לצערנו הרב. וכשהתינוק נולד הוא סובל מתופעות גמילה, מה שמקשה על גידלו: תופעות הגמילה יכולות להיות בכי רב ללא סיבה הנראית לעין, חוסר שקט, הפסקות נשימתיות פתאומיות עוד.... נראה לי שהבנו במקצת מאד את ההשלכות של הקפה על חיינו. תדענה שגם גברים סובלים מהשלכות לא פשוטות בכלל וילדים בפרט. אז קדימה. תכנסנה לראש שקפה מזיק נואשות לבריאות ו"תעיפו" אותו מסביבתכן. עוד תראו שבעתיד יהי כתוב על הקפה: קפה- משרד הבריאות קובע קפה מזיק לבריאות. משהו בסגנון כמו שיש על הסיגריות. מקווה שהעולם יתפקח מהר לטובת כולנו.  מקורות: תזונת האדם ובריאותו, יצחק בן אורי, עמוד68 שנת 1989. להעיר את שוטי הקופאין, סטפן צ'רניסקה, הוצאת פוקוס 2008, עמודים 167-188. J.T Kent, Lectures on homeopathic materia medica,B. Jain publishers, 2006, P.P 455-459. J.T Kent, Lectures on homeopathic materia medica,B. Jain publishers, 2006, P.P 455-459. להעיר את שוטי הקופאין, סטפן צ'רניסקה, הוצאת פוקוס 2008, עמודים 167-188.​

בריאות בהתפתחות

היום יותר מבעבר ישנה מודעות גדולה לגבי ההתפתחות המוטורית של התינוק והחשיבות הרבה שיש לכל שלב בהתפתחות. כשתינוק נולד רמת חוזק השרירים שלו נמוכה מאד במיוחד בגפיים בגב ובבטן. ברחם העובר מנענע ידיו ורגליו בכדי לחזק את שריריו שהתפתחו זה עתה, אך לאחר היציאה מהרחם יש לו עוד עבודה רבה עד שהוא יוכל להגיע למטרה הנכספת: הליכה בכוחות עצמו. שלבי ההתפתחות של התינוק חשובים מאד לחיזוק השרירים בגוף ולתיאום בין אברי הגוף השונים לשם הגדלת היכולת לבצע פעולות מורכבות יותר. אביא כאן דוגמאות פשוטות שלא נראות לנו כהורים חשובות, אך מצד ההתפתחות של התינוק הן פעולות חשובות ביותר. 1. תינוק שיונק מפעיל את שרירי הפנים, הפה, והלשון בעוצמה גדולה. שרירים אלו מתפתחים ומתחזקים לקראת אכילה נכונה ולעיסה של המזון, דיבור, פליטה של גוף זר שנכנס לפה. 2. מחיאת כפיים אצל תינוק כבן שנה מעידה על שלב התפתחותי מאד משמעותי במח של קו האמצע ואיזון בין ימין לשמאל. מה שמאפשר לו לאמוד מרחקים בצורה מדויקת יותר, למקם את עצמו מול המרחב, לקלוע כדור לסל, תיאום בין עין ימין לשמאל ועוד.. 3. לאחר התפתחות קו האמצע במח ישנה ציפייה של התפתחות של מעבר קו האמצע. שיד שמאל נשלחת לחפץ בצד ימין. וההפך. כאן כבר התפתח שלב ה"סיבוב" במח. המאפשר לילד בעתיד לסרטט מעגלים, להסתובב, לכתוב בכתב עגול ועוד... לעיתים אנו כהורים רוצים שהתינוק כבר יתיישב, או יעמוד וילך ולא מתחשבים בשלבי ההתפתחות השונים, אם הוא עבר עליהם או דילג. לדוגמא: תינוק שמושיבים אותו לפני ששרירי הגב מספיק חזקים לשאת את משקל גופו גורמים על עומס יתר לעמוד השידרה הסחוסי של התינוק ועלולים לפגוע ביציבות של התינוק לכשייגדל או לחילופין לגרום לנזק לעמוד השדרה. בדר"כ העניין לא צולח כיוון שהתינוק מעומס יתר פשוט נופל לאחד הצדדים. או לחילופין הורים שמעמידים ילד שיילך לפני שזחל על 6 מפסידים את חיזוק שרירי החזה והידיים מה שעלול להוביל לבעיות כתיבה, חולשה בהרמת חפצים ושימוש בידיים למשך זמן ממושך. הדוגמאות לעיל מראות לנו כהורים כי כל שלב קטן בהתפתחות מאד משמעותי להתפתחות הילד והיכולות הפיזיות והקוגנטיביות שלו בהמשך חייו. מה קורה אם רואים עיכוב בהתפתחות מצד הילד? או דילוג? או זחילה לא סימטרית? ועוד... פה כדאי לשים לב! היום מוצעות שיטות רבות לטיפול בעיכוב בהתפתחות. כדאי לקחת שיטה שאינה מעמיסה על הילד ומאיצה את התפתחותו אלא מאפשרת לו לעבוד על השרירים שיתחזקו והתיאום המוחי שיהיה תקין. עדיף לעבוד עם שיטה שהולכת עם הילד והתוצאות יהיו בתהליך יותר איטי מאשר בשיטה שנותנת באופן חיצוני תוצאות מיידיות ובמח או בחיזוק השרירים יש דילוג משמעותי שיתבטא במהלך השנים. לדוגמא: תינוק שמפחד להתחיל ללכת, ישנה גישה שממליצה לתת לו בימבה שתריץ אותו קדימה. גישה זו עוזרת הרבה פעמים אך עלולה לפגוע ביצירה האיזון והיציבות ע"י נוזלי האזן, שכן התינוק מובל במהירות אחרי הבימבה שנוסעת והוא אינו יציב ושולט על הליכתו. לכן במצב כזה כדאי לחכות ולתת לתינוק לסחוב כסאות מיוזמתו. ולאחר ההקדמה הארוכה וההבנה כי יש צורך בטיפול בהתפתחות התינוק לשם התפתחות שכלית ופיזית תקינה להמשך חייו, פה נכנס עוד גורם. הניסיון מראה כי טיפול התפתחות חיצוני בלבד לחיזוק השרירים או יצירת תיאום בין חלקי המח לא תמיד מספק דיו את מניעת בעיית התפתחות שכלית לקויה בעתיד. כאן אני ממליצה בנוסף לטיפול ההתפתחותי ללכת להומאופט מומחה (קראו במאמר "מהו ההומאופט שיעזור לי?", כי לא כל הומאופט הוא מומחה). הטיפול ההומאופטי יטפל בתינוק בשורש העניין וייתן כוחות חיים מחודשים לתינוק להתפתח באופן תקין. טיפול הומאופטי במקביל לטיפול תנועתי לתינוקות מניב תוצאות טובות, יציבות ומהירות שחוסכות לאחר מכן טיפולים קוגניטיביים נוספים בזמן הילדות והבגרות.​

​תמימות הצרכן

  באחת השבתות התארחתי אצל משפחה וראיתי בארון המוצרים היבשים מוצר שנקרא: "פשוט סיבים" וברכיבים כתוב כי הוא מכיל סיבים תזונתיים. הצרכן שומע בסביבתו הרחבה ובתקשורת כי התזונה המערבית הכוללת בעיקר את כל ה"לבנים": לחם לבן, אורז לבן, סוכר לבן ועוד... כי הם חסרים בסיבים תזונתיים ולכן הם פחות משביעים ופחות בריאים. (בגדול המאפיין העיקרי שלהם הוא הורדת הקליפה המכילה סיבים תזונתיים (מלבד הוספת חומרי שימור והלבנה למניהם)). הצרכן עושה אחד פלוס אחד: "אה... סיבים תזונתיים זה בריא!" הוא הולך לסופר בנחת ובשלווה, פתאום צדות עיניו מוצר מבריק: "פשוט סיבים", מיד הוא לוקח ואומר לעצמו זה יספק לי את הסיבים החסרים בתזונה שלי. נשמע הגיוני ונכון. סיפור שני:  יום שישי אחד מיני רבים רציתי לאפות עוגה ופתחתי באחד המתכונים הפשוטים. החלטתי כי אני לא רוצה לשים כ"כ הרבה סוכר ולשנות את המינון של השמן ועוד... ועשיתי במינונים ככל העולה על רוחי. שמחה וטובה הכנסתי הכל למיקסר, העיסה יצאה מעולה והכנסתי לתנור... ניתן לנחש כי עוגה לא יצאה מזה, פשוט העוגה נשרפה ולא נאפתה כראוי! שהרי שיניתי את היחס בין הרכיבים, והמינונים ש"המצאתי" אינם תואמים את התוצאה הרצויה: עוגה טעימה ורכה. מה הקשר בין שני הסיפורים? הצרכן התמים לא יודע כי סיבים תזונתיים מעבר לתפקיד החשוב שהם ממלאים בניקיון שוטף של המעיים הם גם "על הדרך" זורקים מהגוף ויטמינים שנמצאים במעיים הדקים. הצרכן לתומו חושב כי ככל שיוסיף יותר סיבים תזונתיים כך יוטב לו ותזונתו תשתפר עשרת מונים, אך במעשה זה הוא יפחית באופן משמעותי את כמות הויטמינים הנספגת בגופו ויצוצו להן תופעות של מחסור בויטמינים. מה גם שאכילת מזונות ללא סיבים תזונתיים גורמת להערמות פסולת החוסמת את ספיגת הויטמינים לדם שתוצאותיה דומות: מחסור בויטמינים! מה הפתרון?  סיפור העוגה שלנו מראה את הפתרון! היחס בין החומרים והמינון הנכון של הרכיבים בעוגה נותן את הצלחתה ומרקמה העדין והטעים. כך גם ביחס שבין הויטמינים לסיבים במזון שאנו אוכלים.אם נסמוך על בורא הגמבה שהכניס בגמבה את הסיבים הדרושים לניקיון המעיים וביחד עם זה לספיגה מקסימאלית של הויטמינים מהגמבה הנדונה, נבין שלאכול לחם מלא זה לסמוך על הבורא שהכניס במינון הנכון את הסיבים בחיטה ולאכול אורז מלא זה לסמוך על הבורא שהכניס את המינון הנכון בין הויטמינים והסיבים באורז וכך גם בסוכר ובשאר המזונות שאנו אוכלים שהם פרי יצירתו של ריבונו של עולם, אזי רק יוטב לנו ונהיה יותר מאוזנים. אז... בואו נתחיל לסמוך עליו!

טיפים לחורף בריא יותר​

החורף בעיצומו כאן איתנו ואיתו תקופת השיעולים, הנזלות וכל מחלות החורף שהורים לא אוהבים שיש להם או לילדיהם.כדאי לדעת שיש ל"מחלות" האלו מטרה מצילת חיים. הם ה"כלים" של הגוף לפנות פסולת מטבולית. נביא מספר דוגמאות:  1. אם נכנס גרגר אבק למערכת הנשימה, מיד ישנה פקודה מהמח לשיעול בכדי להוציא החוצה את הגרגר אבק, שמהווה סכנת חיים לאדם. שכן הגרגר הוא גורם זר בריאות ועלול לגרום לדלקת ולחוסר תפקוד יעיל של הריאות. ופשוט הוא שהריאות הוא איברי חיוני מאד לחייו של האדם בכדי שיוכל לנשום.​2. נזלת, היותר שכיחה מבינהם. הגוף מפריש ריר כדי "לשטוף" את הלכלוך, שנמצא במערכת, מעין שטיפת בית יסודית ששופכים מים וגורפים החוצה. מה מכיל הלכלוך?הלכלוך מכיל חומציות יתר, רקמות, מתות חיידקים שסיימו את תפקידם, מלחים שונים, וכן פסולת חיצונית מהאויר. לפי מה שכתבנו עכשיו אפשר להבין ששיעול ונזלת מאד חיוניים לגוף והפסקתם ע"י תכשירים ותרופות מזיקה לגוף ויוצר ניוון בגוף. ניוון ממושך משמעו מחלה אוטואימונית כלשהי כולל סרטן.אלו תרופות מזיקות?תרופות מעוצרים את הוצאת הפסולת מהגוף ומהריאות לא משנה אם התרופה היא טבעית או כימית. ולכן תרופות לייבוש נזלת, לפתוח את האף לאוויר, להפסקת שיעול אינם טובות ומזיקות לתווך הארוך ומחלישות את הגוף. וגם תרופות טבעיות כמו בצל, שמייבש ריריות איננו טוב עבורינו כרגע. אז מה עושים?1. האוויר בחורף מאד יבש באופן טבעי. בנוסף ליובש הטבעי נוהגים לחמם את הבית עם מזגן. מזגן מייבש עוד יותר את הרקמות וכן חימום יתר. טמפרטורה רצויה היא 22 מעלות. וכםי שהסברנו היובש ברקמות מסכן את מערכת הנשימה, גורמים זרים עלולים לחדור למערכת. הגוף מפריש נזלת כדי לשמור על התינוק שלנו. כדאי לרכוש מכשיר אדים קרים שיעבור כל הזמן ולמלא אותו לפחות פעמיים ביום, לפנות ערב ובבקר. וכדי להיות בטוחים בעליית הלחות יש לרכוש מד לחות אנאלוגי.2. יש להשאיר מעט חלון פתוח בבית לחילוף אוויר נקי מבחוץ. 3. ואם טיפה יותר קר בבית כדאי להלביש את התינוק בשכבות בגדים מכותנה, בד נושם (לא בד פליז).4. להזין את התינוק במזון מזין ובריא. אוכל לא בריא ומתועש יוצר עודף חומציות בגוף ובהכרח גורם לעודף פסולת מטבולית הגורמים להוצאת פסולת מהאזניים (כאבי אזניים), מהאף ומהפה.באופן כללי המזון הכי טוב לתינוק: חלב אם (האם צריכה להקפיד על מזון מזין ובריא ללא אוכל תעשייתי), חלב שקדים, חלב שומשום, פירות מתוקים וירקות. מתכון לחלב שקדים ולחלב שומשון לחפשו בלינק "תזונה" בתחתית העמוד.

שיטת הטיפול ההומיאופטי ​

​ בתחום הרפואה האלטרנטיבית אין פיקוח חוקתי. ולכן כל אדם יכול ללמוד תחום מסוים במכללה לרפואה טבעית ולפתוח קליניקה פרטית. אני רוצה להתמקד בשיטת ההומיאופתיה ולענות על השאלה: איך אדם המעוניין בטיפול הומיאופתי, שיוביל אותו להבראה, ידע שהוא נמצא בידיים טובות?ראשית ההומיאופת צריך לסיים לימודי הומיאופתיה במכללה להומיאופתיה קלאסית מוכרת. הלימודים הם לפחות 4 שנים ויותר. הומיאופת חדש מלווה למשך שנה לפחות על ידי הומיאופת ותיק, ומקבל ממנו אישור לכל המקרים שעוברים תחת ידו. מעבר לכך ההומיאופת המומחה עובד לפי כללי היסוד של ההומיאופתיה (נא לעיין במאמר: "החוקים התמידיים של ההומיאופתיה").תהליך הטיפול ההומיאופתי מתרחש כדלהלן: המטופל קובע להיפגש עם ההומיאופת. המטופל פורס להומיאופת את סבלו ומהי הסיבה בגינה הוא הגיע לטיפול. מעבר לכך ההומיאופת צריך לקבל מידע רלוונטי לגבי משפחתו של המטופל, סביבתו, חברתו, מקום עבודתו, מה הוא אוהב לעשות בחיים, מה הוא שונא? וכו'... ההומיאופת אינו צריך לשם ניתוח המקרה אבחנה כלשהי, לדוגמא: בדיקות דם, MRI  וכו'... אלא ההומיאופת מסתמך על הסבל שמרגיש המטופל, יציאותיו, ותופעות שונות שהמטופל חש בחייו. לאחר שההומיאופת מנתח את המקרה הוא מזמן את המטופל שנית בכדי להביא לו את הרמדי ההומאופתית שמותאמת אך ורק למצבו. הטיפול ההומיאופתי הינו אישי וחייב להיעשות במשרדו של ההומיאופת. ההומיאופת נותן את הרמדי למטופל ומיד מתחיל מעקב לגבי התופעות שהמטופל חש לאחר נטילת הרמדי. המעקב מתבצע לפחות חצי שעה בהתבוננות מעמיקה של המטופל בעצמו, מחשבותיו, תחושות שעוברות עליו, מצב ערנותו וכו'.... מכאן ואילך המטופל לעולם לא יקבל את אותה רמדי באותו גובה בחייו. אין מצב בהומאופתיה שמטופל נוטל תרופה הומיאופתית מספר בפעמים ביום למשך כמה ימים. לא קיים ויכול להזיק! עכשיו מתחיל תהליך ההבראה של המטופל שיכלול החמרה בתופעות שהרגיש בשל התעוררות הכוחות הפנימיים של המטופל לשם הבראה והוצאת פסולת מהגוף שיכולה להתבטא בתחושות לא נעימות, בפריחות, בכאבים כלשהן שמהן סבל המטופל עד כה במשך תקופה ארוכה. לאחר ההחמרה והוצאת הפסולת תגיע הבראה מלאה. בטיפול ההומיאופתי צריך סבלנות בזמן התהליך. אין טעות בתהליך ההבראה גם אם נראה כי פתאום יש דלקת עיניים חריפה. הפסולת שעד כה לא יכלה לצאת מהאדם וגרמה לו לסבל מתמיד יוצאת כרגע מהעיניים או מהעור או מהאזנים או מהאף וכו'....  אדם מתחיל לעשות "ניקיון פסח" אצלו בגוף ומוציא וממיין מה שלא נעשה שנים רבות. באם מופיעה תופעה כלשהי והיא תדוכא על ידי תרופות, הפסולת תכנס פנימה לתוך האדם. הפסולת גורמת לאדם להיות יותר עצוב, או יותר כעסן וכן ברמה הפיזית, הפסולת תכנס לאיברים הפנימיים. לדוגמא, דיכוי של נזלת מוביל לברונכיטיס, מוביל לדלקת ריאות וחס ושלום לניוון ריאתי וסרטן. בתהליך ההומיאופתי מתרחש בדיוק הפוך: אם חס ושלום לאדם יש סרטן בריאה, הוא יעבור לדלקת ריאות, לברונכיטיס , לנזלת ואז תגיע ההבראה. תהליך הבראתי מעין זה קורה מספר חודשים. תהליך ההבראה חייב להיות מתועד באופן מדויק על ידי המטופל בכדי שהמעקב של ההומיאופת המומחה יהיה אמין ונכון. הדוחות יישלחו להומיאופת לפי הנחיית ההומיאופת ומהות הטיפול שניתן. לעיתים לאחר סיום השפעת הרמדי ייפגש ההומיאופת עם המטופל וימליץ לו מבחינה מקצועית מה כדאי למטופל לעשות כרגע, יכול להיות מצב של המשך טיפול, שכן לא כל מה שהמטופל סבל ממנו עבר לגמרי בתהליך הבראה ויש להמשיך בטיפול נוסף. אורך המעקבים נע בין חודש לשנה. בתקופת המעקב אסור למטופל לקחת תרופה כלשהי או תוסף מזון כלשהו, למרוח משחות, קרמים וכו'... בכדי לא לקלקל את תהליך ההבראה. יש להיוועץ בהומיאופת המטפל.אדם הנוטל תרופות באופן קבוע או תוספי מזון, או הורמונים, אמצעי מניעה וכו'... אינו יכול לקבל טיפול הומיאופתי בשלב זה של חייו. אלא המטופל צריך לפגוש את ההומיאופת, לספר לו על סבלו וכן על התרופות שנוטל. ההומיאופת מצדו יבנה לו תפריט או ישלח אותו לתזונאי טבעי לבניית תפריט אשר תוביל את המטופל להיות אדם אוטונומי , שאינו תלוי בתרופה כלשהי. לאחר מעקב  בריאות בדוחות לפי הוראת ההומיאופת, ההומיאופת ייזמן את המטופל לטיפול הומיאופתי, שיעקור את הבעיה משורשה ויוביל את האדם להבראה מלאה. 

הומיאופתיה וחינוך ילדים

העיקרון שאני רוצה להתבונן בו הוא עקרון הכלום, החוסר. מה נותן לאדם המצב של שום דבר? מדוע ה' ברא את האדם עם חסרון.אכתוב 3 תופעות במציאות ואנסה להראות את עקרון החוסר בתופעות אלו. כשמוזגים תרכיז לבקבוק, ממלאים מים, אנחנו יודעים שצריך להשאיר מקום חסר מים בכדי שנוכל לערבב את התרכיז עם המים וליצור מיץ הערב לחיכנו.בעולם יש 3 מצבי צבירה ובכל מצב צבירה ישנה תנועתיות, והיא הנותנת ל"דבר" את חיותו הפנימית. מצבי הצבירה הקיימים בטבע: מוצק, נוזל וגז. כל העולם שלנו מורכב מחלקיקים קטנים מאד ומצבי הצבירה משתנים לפי רמת החוסר הקיימת בהם. במצב צבירה מוצק, הרווח (חוסר) בין החלקיקים קטן מאד, ולכן התנועתיות מזערית עד מאד, עד כדי כך שאנחנו יכולים לחוש את המוצק יציב ביותר. בנוזל הרווח בין החלקיקים גדול יותר ולכן התנועתיות גדולה, יכולת השינוי בנוזל רב והוא תופס את צורת הכלי שאליו הוא נשפך. ולבסוף יש לנו את הגז, שמתבטא בתנועתיות עצומה, הוא חודר כמעט לכל מקום באין מפריע.בכימיה אנחנו יודעים שלכל יסוד (חוץ מהגזים האצילים) יש חוסר ביציבות עקב אי התאמה בין האלקטרונים והפרוטונים, כך ישנו רצון של היסודות לשתף את האלקטרונים שלהם עם אלקטרונים של יסודות אחרים ונוצרים קשרים כימיים ובמציאות הגשמית שלנו אנחנו פשוט נהנים מתוצרי הקשרים הללו, כמו למשל: מים, שהיסודות המרכיבים אותם הם מימן ודו חמצן.  בעצם רוב העולם הוא תרכובות של מולקולות וקשרים בין מולקולאריים. כלומר: החוסר ביציבות גורם ליצירה של תוצרים חדשים, לשינוי, לדינאמיקה בעולם.בספר " 24 פרקים בהומיאופטיה" של יוסף רוס מפורט בעמוד 13 על הרמות העיקריות של האדם בציור הקונוס. הרמה הכי גבוהה היא הרצון, האהבה. מתחתיה רמת ההבנה, לאחריה רמת הנוזלים, האברים הפנימיים והאחרונה הינה הרמה המבטאת את האיברים החיצוניים. באדם הבריא ישנה זרימה שופעת והרמוניה בין כל רמות האדם מהרצון עד לאברים החיצוניים. אצל האדם החולה ישנו מחסום בדרך, ישנו חיסרון המתחיל תמיד ברמה הכי גבוהה, רמת הרצון והחיסרון יורד עד למטה לרמות הנמוכות באדם ומתגשם בעולם כסימפטומים באבריו של האדם. האדם החולה חש את ההפרעה החיצונית ואינו מודע להפרעה ברמת הרצון. לאדם ישנן שתי אפשרויות לטפל בחסרון החיצוני שהוא חש ומודע לו: בצורה חיצונית לנסות למלא רק את החלק החיצוני של החיסרון, מה שיגרום לחיסרון להופיע שוב ושוב ולגדול. והאפשרות השנייה היא לנסות להגיע לרמת מודעות ולגלות את החיסרון הפנימי ברמת הרצונות/ האהבות של האדם. במה הרצון של האדם התקלקל ונגרם חיסרון שם למעלה בקצה הקונוס שירד עד לבסיס הקונוס והתגשם בעולם כמציאות לא נעימה לאדם. ברור כי הדרך השניה ארוכה יותר, אך תוצאותיה מושלמות ובוודאי יביאו להתקדמות האדם מבחינה רוחנית וגשמית ומילוי חסרונו באופן מדויק.העיקרון הרוחני של החיסרון בעולם שמביא להתקדמות ניתן ליישם בכל רמות חייו של האדם. ואני רוצה לשים דגש דווקא בנושא של חינוך הילדים.ישנם הורים האוהבים להשפיע שפע עצום על ילדיהם. קונים להם משחקים, מוצאים אותם לפעילויות משעשעות כאלו ואחרות, מספקים להם אוכל שהם אוהבים ועוד... הכל נכון ויפה כי מתפקידם של ההורים להשפיע את השפע העצום שה' נתן להם על ילדיהם. אך אנחנו צריכים לפעול לפי כללי העולם שה' טבע בו. הכלל הוא כי הגשם לעולם לא ירד אלא אם כן האדמה תתחנן לשפעו, ובמילים שלנו, השפע לא ירד לעולם ללא החיסרון שבעצם קיומו זועק לשפע לרדת. ומכאן ניתן ללמוד כהורים מחנכים שהכלל הזה בוודאי עובד גם על ילדינו אשר היותם ברואים של המקום וחיים בעולם הזה. עלינו כהורים לפעול ולהשפיע לילד שפע לפי דרישת החיסרון של הילד. לחכות בסבלנות שהילד יבקש את מה שעלה לו ברמת הרצון ואז למלא לו את חסרונו בהשפעת השפע מההורה. אנסה להביא דוגמאות לעניין: תינוק יונק. לעיתים יש אמהות אשר מניקות את הילד שלהם בכל רגע אפשרי. הן לא מחכות שיצייץ ויבקש אוכל, אלא הן רוצות להשפיע עליו את חלבן הבריא לפני שהוא יבקש. לפי עקרון החיסרון, כדאי לחכות שהילד יבקש את ההנקה והאמא תניק אותו. זה לא אומר לחכות שיצרח, אלא שיראה סימנים שיש לו חוסר בהנקה והוא רוצה שפע מהאימא על מנת למלא את חסרונו. מבחינה בסיסית התינוק יאכל יותר טוב כי הוא רעב כל צורכו ומכוון לעניין ההנקה בכל מעודו.צעצועים/ משחקים. ההורים אוהבים לרכוש לילדיהם משפע הצעצועים והמשחקים שיש בחנויות. הרצון להשפיע חיובי, אך כדאי לחכות שילד יבקש צעצוע מסוים, כמו למשל: אופניים, בימבה, נדנדה וכו'... ורק אז לרכוש לו. (לא לקחת את הילד לחנות הצעצועים ולגרום לו לבלבול ולרצון גדול לרכישת כל הצעצועים בחנות. כך נוצר לו חיסרון הרבה יותר גדול שלא יתמלא כי לעולם ההורים לא ירכשו את כל הצעצועים בחנות).אוכל. לפי הכלל שלמדנו יש לחכות שהילד יבקש לאכול ולא להאכיל אותו בל כורחו רק כדי שיגמור או כי הגיע זמן הארוחה וכו'... נכון שיש לחנך לזמנים בבית ולסדר יום מובנה, אך חשוב ליצור סדר יום בהתאמה לצורכי הילדים וליצירת מצבי החיסרון בתוכם על מנת שמילוי החיסרון יהיה שלם ומקדם.ישנן עוד כהנה וכהנה דוגמאות בחיי היום יום בחינוך הילדים ודרישותיהם ההולכות וגוברות.וכך גם בהומיאופתיה עלינו להתבונן בחסרון של המטופל, במה שהמטופל סובל ממנו ולטפל בשלב זה כרגע. יש ללכת לפי צעדיו של המטופל, ולא לטפל בשכבה הפנימית יותר שאינה מורגשת למטופל כחסרון כרגע, אלא יש לטפל בשכבה החיצונית, המורגשת כחסרון למטופל ולאט לאט לקלפו מהקליפות הגשמיות החוסמות אותו מלהתפתח ולקיים ייעודו בעולם. וכן אין להתחיל טיפול שני למטופל לפני שהמטופל מביא סימפטומים ברורים שמביעים חסרון מורגש וברור שצורך טיפול. יש להבחין בין עבודת הרמדי בטיפול הנוכחי לבין תמונה חדשה של חסרון. וכאשר ברור כי התמונה של המטופל הינה חסרון חדש על ההומיאופת להתאים לו רמדי שעל ידה כח החיים יקבל מידע איך למלא את החיסרון שנוצר ולהמשיך את זרימת ההרמוניה והחיים.מי ייתן ונזכה להבין ולחיות את הברכה: "בורא נפשות רבות וחסרונן על כל מה שבראת להחיות בהם נפש כל חי, ברוך חי העולמים" להבין כי החיסרון הוא הכלי לקבלת השפע. כלומר: השפע קיים במציאות , אך לא מושפע לנשפע, אלא על ידי החיסרון ישנה זרימה ומילוי. וכך גם במצבי חולי. הכח לרפא קיים בעולם לפני קיום החולי. החולי נוצר בכדי לחבר בין החיסרון למילוי לשם התקדמות והתעצמות האהבה (הרצון) בעולם ותיקונם.  גזים אצילים הם המשתייכים לטור השמיני ול ה-18 ב. הגזים האצילים יציבים מאוד מכיוון שהם מכילים 8 ב החיצונית שלהם, שהוא המספר המקסימלי שהקליפה החיצונית יכולה להכיל (פרט להליום שבו 2 אלקטרונים בקליפה החיצונית). כתוצאה מכך הם ממעטים להשתתף ב. האלקטרון (סימונו המדעי -e) הוא . במבנה הבסיסי של ה, האלקטרונים מקיפים את שמכיל את ה והנויטרונים. של האלקטרון שלילי, ושווה בגודלו לזה של ה. מטענו של הפרוטון חיובי. יסוד כימי או בקיצור, יסוד, הוא המורכב מ מסוג אחד בלבד. החלק הקטן ביותר של היסוד הוא ה המוגדר על ידי . ברכה שמברכים לאחר אכילת מזון שברכתו הראשונה (לפני האכילה) היא " שהכל נהיה בדברו"

...
...

בלוג